Annonce

Det er en realitet, at mængden af cyberkriminalitet stiger, og tallene lyver ikke. 75% af alle organisationer på global plan oplevede en eller anden form for cyberangreb i 2020, hvor den mest hyppigste form for cyberangreb var Phishing. Men hvad er Phishing helt præcis, og hvordan undgår man sådan et cyberangreb? Få mere at vide om Phishing træning i denne artikel.

Hvad er Phishing?

Helt kort, så er Phishing en form for cyberangreb, hvor cyberkriminelle sender vildledende e-mails til privatpersoner eller virksomheder, som har til formål at lokke nogen til at videregive forskellige følsomme oplysninger. Hvis dette lykkes, så vil disse oplysninger blive brugt til at få adgang til for eksempel vigtige konti, hvilket kan resultere i identitetstyveri og økonomiske tab. 

Eftersom Phishing bliver både hyppigere og mere sofistikeret, så vil denne form for cyberangreb udgøre større og større sikkerhedsrisici for virksomheder og privatpersoner. Netop derfor er Phishing træning relevant til forebyggelse af sikkerhedsrisici, og dette kan CyberPilot blandt andet hjælpe virksomheder med. CyberPilot tilbyder nemlig Phishing træning til medarbejderne i en virksomhed, så de kan udvikle kompetencer til at kunne spotte og rapportere cyberangreb i form af Phishing. 

Fire hurtige metoder til forebyggelse

Om man som virksomhed vil have, at medarbejderne skal begynde Phishing træning eller ej, så er der fire metoder, som kan mindske risikoen for at blive offer for Phishing.

Som det første, så kan man som virksomhed skabe en cybersikkerhedskultur. Dette indebærer en kultur, hvor medarbejderne har mulighed for at sige noget, hvis en e-mail ser mistænkelig ud. Dette inkluderer også en handlingsplan i tilfælde af et cyberangreb, hvilket Phishing træning blandt andet vil kunne hjælpe med. 

Samtidig kan den proaktive forsvarsteknik, Sandboxing, også være en teknik, som virksomhedens it-sikkerhedsafdeling kan implementere. Det vil give kontrol over sikkerheden af de mange e-mails, webadresser og vedhæftede filer i et isoleret miljø, hvis der ikke er tillid til dem. På den måde vil virksomheden få et ekstra beskyttelseslag. 

Det kan også være en penetrationstest, som kan hjælpe med at teste virksomhedens beredskab mod angreb. Her udføres der simulerede Phishing-angreb, som giver medarbejderne mulighed for at træne deres færdigheder i at spotte falske e-mails. Det kan så gøres i virksomheden eller sammen med CyberPilot, for eksempel.

Til sidst er der Phishing-bevidsthed, som inkluderer kompetencerne til at få øje på de tegnene af Phishing. Denne del er utrolig vigtig at arbejde med som virksomhed, hvorfor CyberPilot også tilbyder træning i dette. Dermed er der flere måder, hvorpå en virksomhed kan øge cybersikkerheden. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.