Har du brug for at for optaget noget på vegne af dit firma? Så kan det være en god idé at hyre en stemme til voice-over eller speak. På den måde kan I vælge en stemme, som I synes er behagelig og charmerende til at repræsentere jeres firma. Det er noget, der kan bruges til mange forskellige formål.

Hvad er voice-over og speak?

Hvad er voice-over og speak? Hvis de to begreber er fremmede for dig, skal du ikke være bekymret. De er faktisk ret lette at forstå. Voice-over er typisk brugt i forbindelse med en video eller et andet visuelt medie, hvor man kan høre en stemme uden at se stemmens ejermand. Man kan kalde det en usynlig stemme. Speak er mere brugt til stemmer uden visuelle midler, såsom i radioen. Dog kan det også kaldes en voice-over, så de to begreber bruges typisk synonymt med hinanden. 

En stemme til radioen

Overvejer dit firma at få et radiospot? En reklame i radioen er et rigtig effektivt markedsføringsværktøj, men hvis det skal gøres, har I brug for en stemme til speak. Alle former for voice-over bliver typisk indtalt af en radio- eller tv-journalist, en skuespiller eller en professionel indtaler; på den måde sikre I, at jeres radiospot kommer til at lyde professionelt. Med et radiospot har du mulighed for at nå ud til et meget bredt publikum, men du kan også tage et kig på de enkelte radiostationers målgrupper og se, om I eventuelt har en målgruppe til fælles. 

En stemme til reklamen

Hvis I planlægger en mere visuel reklame, er det stadig oplagt med en voice-over. Det gælder, uanset om det er en video, der skal lægges på de sociale medier, om det er en reklame, der kommer på tv, eller om den skal køre i biografen. Med en voice-over kommer reklamen op på et nyt niveau, da den ikke bliver begrænset til udelukkende at være visuel. Det er nemmere at tiltrække opmærksomhed til reklamen, hvis der også er en stemme til. Uden en voice-over kan det være nemt at ignorere en reklame, hvoraf en voice-over er med til at skabe mere nysgerrighed. 

Mange andre muligheder

Der er også mange andre ting, som man kan bruge voice-over og speak til. Det er for eksempel også en voice-over, der er i brug, når du lytter til en e-bog, og nogle bruger også speak til at lave en professionel telefonsvarer. Hvis I udvikler apps og spil, kan det også være nødvendigt med stemmer, og der er voice-over jo helt uundværligt. Der er mange andre ting, som man kan bruge voice-over til, og der er selvfølgelig mange stemmer at vælge imellem. Hvad har I brug for?

Lad dit firma speak 

Lyder voice-over og speak som noget, der er relevant for jeres firma? Der er mange forskellige firmaer, der tilbyder service inden for det, så I skal bare tage et kig online. Der er som sagt mange stemmer tilgængelige, så I vil sagtens kunne finde den stemme, I synes passer til jeres virksomhed.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *