Du kan formå at sætte en side op i WordPress, der har en flot frontend (alt det besøgende ser, når de klikker ind på siden) og en rimelig kompetent udført backend (al koden, der ligger bag frontend), men alligevel stå med en hjemmeside, der performer dårligt. Ønsker du at få en mere sikker side til dit firma, der er hurtig om at loade indholdet, og som Google er tilbøjelig til at vise i søgeresultater?
Indgå en WordPress-serviceaftale med en website-udvikler
Så ligger det lige til højrebenet at få en WordPress serviceaftale i hus med en website-udvikler med kompetencer inden for udvikling af sider sat op i WordPress CMS-systemet. Sådan en aftale sikrer dig nemlig, at hjælpen er nær, når du ønsker at få nogen til at vurdere, om din WordPress-side fx er så hurtig om at loade, som den helst skulle være, og hvad der evt. kan laves om, når den ikke er det.
Hvem kan du gå til, når der er bøvl med hjemmesiden?
Selvfølgelig kan du også stå i mere alvorlige situationer, hvor det kan være rart at vide, hjælpen kun er en henvendelse og nogle minutters ventetid væk, forudsat du beder om hjælp inden for website-udviklerens åbningstider. Er hjemmesiden gået ned, eller nægter webshoppen at makke ret, så dine kunder ikke kan foretage køb, skal du vide, hvem du kan gå til. Dette ved du så med en serviceaftale.
Ønsker du at blive vist tidligere i søgeresultater?
Som sagt har du møtrikker at skrue på, når du ønsker at gøre en hjemmeside mere indbydende for Google at vise til andre i søgeresultater. En del af det er at gøre websiden mere indbydende ved at fylde den med content i form af fx blogindlæg og produktbeskrivelser, der er informative og indeholder de søgeord, folk på jagt efter et produkt som dit måske søger på. Men der er også et teknisk aspekt.
Lad andre om gøre din side attraktiv for Google
Det tekniske aspekt er, at du fx gør flittig brug af meta-titler for at fortælle Google, hvad der er på dine sider, eller hvad din virksomhed er for en størrelse. I øvrigt kan meget gøres for at skabe en hjemmeside, folk ikke klikker væk fra så hurtigt. Og når folk vælger at blive på siden i lang tid, så må websiden og dens indhold trods alt byde på en eller anden form for værdi for dens besøgende.
Lidt skal du kunne selv – men det tekniske er der hjælp til
Siden det er din hjemmeside, skal du selvfølgelig stadigvæk lære at bruge den på et overordnet plan – det er ret skidt, hvis du har brug for en ekstern partner til at udgive blogindlæg eller redigere i dine produktbeskrivelser. Men selve det at få virksomhedens hjemmeside til at køre som smurt, at holde den sikker ved at opdatere programmer og gøre den oplagt at vise i søgeresultater, kan andre gøre.
Få en WordPress-serviceaftale – som sagt kan du finde én hos visse website-udviklere.