Social Medier Ansættelse Hvad skal man passe på

Social Medier Ansættelse Hvad skal man passe på

Rekruttering, for mange nystartede, er en indikation af succes. Det viser, at virksomheden klarer sig godt med fremtidsperspektiver, og styrer sine første par skridt på ekspansion. Men leje er ofte en opgave, som kræver betydelig tid og ressourcer, som nystartede selskaber med begrænset arbejdskraft ikke har meget til overs. Dette er en af ​​de mange grunde rekruttering via sociale medier er blevet en ny udbredt metode for at lede efter egnede kandidater til nystartede. Udover sin tilsyneladende fordel af at være omkostningsbesparende, men leje via sociale netværk platforme kan være en vanskelig virksomhed. At ansætte sociale medier som et effektivt rekrutteringsværktøj vil nystartede virksomheder har brug for at drage fuld fordel af deres unge og energiske kultur at gå ud over simple Facebook-indlæg.

Hver medarbejder har et socialt netværk

Én ting nystartede ofte mangler, er eksponering. Selv i de turbulente tider, hvor industrier «ansættelse magt er lav, ofte nyfødte virksomheder finde deres stemmer tabt i et hav af jobannoncer fra alle hjørner af markedet. Nystartede i almindelighed ikke har ressourcer til at lancere nogen væsentlig ansættelse indsats, og dermed deres eneste mulighed er at bruge gratis jobsøgningswebsteder sites og håbe på det bedste, mens de store virksomheder uddele kampagner efter kampagner for at lokke de unge og talentfulde til deres årsager.

Social Medier Ansættelse Hvad skal man passe på
Social Medier Ansættelse Hvad skal man passe på

Hvad mange nystartede virksomheder glemmer, er, at når det kommer til ansættelse og arbejdskraft er ikke nok til overs, kan hver medarbejder i virksomheden være en ansættelse kanal individuelt. Ingen kender en virksomhed og dens værdier bedre end de mennesker, der arbejder for det. Da disse er de mennesker, der allerede har bestået selskabernes forskellige forsøg, og passer ind i opstart ‘vision, er det sandsynligt, at deres venner vil også.

Og det er her de sociale medier kommer i spil. I den moderne tidsalder, hvor næsten alle har enten en facebook, twitter, google + eller LinkedIn profil, eller alle på én gang, hvert enkelt medlem i selskabet har hans eller hendes eget netværk af energiske, ligesindede mennesker, der er ivrige efter at arbejde. Approach de ansatte, og bede dem om at fortælle deres venner på sociale medier om virksomhedens nyeste jobåbninger og en tilstrømning af ivrige kandidater er mest sandsynligt at følge. Lad gøre nogle simple matematik: Hvis vi antager en gennemsnitlig start har 5 personer (http://www.businessinsider.com/heres-what-the-average-tech-startup-looks-like-2011-12), og hver medarbejder , er relativt aktiv på en social media platform som Facebook, med et gennemsnit på 400 venner. Dette udmønter sig i en pulje på 2000 potentielle kandidater en lille og ung opstart kan få adgang til. Endda udskrive jobannoncer kan ikke få en bedre figur.

Sociale medier til at fremvise virksomhedens kultur

Derudover er der en anden fordel i at udnytte sociale medier som ingen anden platform kan, når det kommer til leje, især for unge, finurlige nystartede: det giver mulighed for kandidater en transparent visning af virksomhedens kultur. En virksomheds kultur er, hvordan det behandler sine medarbejdere, hvordan de medarbejdere interagerer med hinanden, og hvor åben er selskabet til feedbacks eller forslag fra sit eget folk. I enklere ord, er det den “vibe”, at nogen kan få ved at tilbringe en dag i selskabets kontor. Kulturel uegnet er ofte årsag til mange kortlivede karriere i nystartede. Det er ikke en myte, for nogen, at nystartede er små. Der er kun at håndfuld mennesker, og en enkelt kultur, der er unik for en bestemt virksomhed. Ingen undergruppe, ingen subkultur, ingen anden afdeling for at overføre til. Som sådan, uanset kandidaterne en virksomhed er at ansætte en forståelse af virksomhedens kultur og en angivelse af kulturel fit er top krav. Og alligevel disse krav aldrig vises på jobannoncer, sjældent spurgte i et interview, og om en ikke kandidaten kunne passere kulturen test kan kun være kendt, måske en hel måned senere efter accept.

Som en kendsgerning, skal kulturen test være det først og fremmest screening procedure for en kandidat ansøger om en start job. Om en kandidat kan passe ind i en afgørelse truffet af både leje selskab samt kandidaten. En rimeligt proaktiv jobsøgende vil sandsynligvis tjekke den potentielle arbejdsgivers sociale medier profiler før selv anvender for at få en fornemmelse af, hvordan det er ligesom på kontoret, uanset om fødselsdage er sjove, hvorvidt kontoret tilholdssted er hyppig, selv om der er et køkken i kontoret. Og dette er muligheden for virksomhederne at fremvise det bedste af deres kontor dage, smil for medarbejderne og de glade fødselsdag fester. Det kunne være via billeder via videoer eller humoristiske Facebook stillinger. Ved at være transparent og aktivt opdatering af de relevante interne aktiviteter på facebook og tweeting om selskabets arrangementer, vil folk på udkig efter en stilling i kontoret have en bedre forståelse af virksomhedens kultur og se for sig selv, om de kunne passe ind i at nyde jobbet.

Kultur bort, renter og lidenskab sag, en masse.

Ligeledes, hvis en potentiel kandidat kan kontrollere virksomhedens kultur gennem sin Facebook-side, kan virksomheden helt sikkert gøre det samme for at søge efter potentielle kandidat. Hvordan en person styre hans eller hendes profil? Hvad er deres hyppigst nævnte emne på Facebook? Har de blog? Hvad gør de blogge om? Er de virkelig interesseret i, hvad de sagde, de er?

En hyppigt taget tilgang af mange sociale medier hverve er at se igennem kommentar sektioner, for at se hvem der er de mest engagerede debattører om emner relevante for virksomheden og dens produkter. Det er noget nystartede kan gøre for deres ansættelse proces så godt, ved aktivt at engagere sig i andre Facebook-sider og tweets, der flugter med deres felt interesser at frasortere, og lede efter folk, der udviser god indsigt og observationer. Selv hvis kontaktede person er besat, ville han eller hun nok være mere end glade for at henvise venner, der deler den samme passion for virksomheden, hvilket yderligere udvide virksomhedens netværk.

Konklusion Alt i alt har sociale medier åbnet forskellige døre, der giver mulighed for hidtil uset niveau af interaktion og gennemskuelighed i ansættelsen i mange virksomheder, hvor nystartede bliver ingen undtagelse. Hvad er unikt for nystartede, når det kommer til at bruge sociale medier til rekruttering er den dynamiske og proaktive tilgang disse nyfødte virksomhederne kan tage. Sociale medier er den perfekte kanal for små og unge nystartede virksomheder til at engagere sit publikum til at finde den rette person, der kan passe virksomhedens kultur og deler dens lidenskab.

0 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.