Vælg en side

 

Det danske arbejdsmarked har ligesom det Europæiske  været igennem noget af nogle rutschebaneture gennem de senere år.  Det må siges, at finanskrisen har sat sit præg på det.  Den har gjort, at der er flere ledige nu om dage, end hvad der var for  bare omkring 5 til 8 år siden. Det har dermed gjort, at mange af landets  borgere skal arbejde endnu hårdere end tidligere, hvis de skal gøre  sig forhåbninger om at finde drømmejobbet. En ansøgning skal der  ligger tanker bag, personen der skal rekruttere for virksomheden, skal  føle, at de kan se hvem ansigtet bag ansøgningen er – ellers er  den ikke relevant. Derfor er trenden, at man skal skrive kreative ansøgninger. Kreative ansøgninger stikker ud fra  mængden, og får måske vedkommende på den anden side af skrivebordet  til at kigge den igennem lidt mere grundigt end standartansøgningen,  som ryger lige i skraldespanden.

Kreative ansøgninger slår ikke nødvendigvis de  gode relationer

Kreative ansøgninger kan gøre en masse for dig,  og de er derfor virkelig anbefalelsesværdige at gå efter, at udforme.  Der er dog en trend i moderne rekruttering, som vi ikke kan overse,  og som de kreative ansøgninger ikke nødvendigvis kan kæmpe imod –  relationer. Sociale som professionelle gør relationer en kæmpe del  af arbejdet for den virksomhed, der skal til at rekruttere. Der er en  tendens til at en virksomhed vælger de personer de kender bedst muligt,  og ved hvordan arbejder. Hvor anbefalelsesværdigt det end er at lave  kreative ansøgninger, kan din ansøgning desværre stadigvæk blive  slået af banen af en stærk social relation. Denne viden er også brugbar  i jobsøgning – plej dine sociale og professionelle relationer, og  du har måske banet dig vejen et skridt videre op af karrierestigen.  Hvi du kan spille på dine sociale relatione, så gør det, ellers må  du sætte din lid til kreative ansøgninger.